Nieuwe hoop voor Rajata

Op een dag treft het team van Oasis hen aan voor hun hutje: Rajata (8) en haar broertje. Ze kijken verdrietig en hun kleding ziet er niet bepaald schoon uit. Hun vader blijkt overleden te zijn toen Rajata pas vijf jaar oud was. Hun moeder werkt als dagloner om met haar kinderen te overleven. Als er twee maaltijden per dag op tafel staan, is het veel. Naar school gaan de kinderen niet.

Het team van Oasis bemoedigt Rajata’s moeder en leeft met haar mee. Ook bevelen de teamleden haar aan om haar kinderen naar school te sturen. Ze vertellen ook over de dagopvang, waar haar kinderen gratis een maaltijd krijgen en bijles. Ze stemt ermee in, in de hoop dat haar kinderen een betere toekomst tegemoet gaan.

Rajata is enthousiast over deze nieuwe mogelijkheid! Omdat ze nooit naar school geweest is, komt ze als achtjarige in groep twee terecht, maar dat vindt ze niet erg. Ze geniet van de dagopvang, krijgt goede bijles en is dankbaar voor de gezonde maaltijd die ze iedere dag ontvangt. Door de gevarieerde activiteiten in het dagopvangcentrum is ze nu een blij kind, dat makkelijk contact maakt met anderen. Wat zou de toekomst haar brengen?

Wat een wereld van verschil maakt de dagopvang voor iemand als Rajata! Help je mee om dit mogelijk te blijven maken? Kijk hier wat je kunt doen.