Dagelijkse maaltijd

Gezonde voeding voor
ieder kind

In delen van India is er sprake van chronische ondervoeding. Met ons ‘one meal program’ geven we deze ondervoede kinderen elke dag een maaltijd.

Voor 10 euro kunnen we een kind 20 maaltijden geven. Dit maakt in India een enorm verschil!

Gezonde voeding voor 375+ kinderen

Distributie vanuit meerdere locaties

Een maaltijd kost slechts 50 cent

Op drie van deze locaties bieden we naast een maaltijd nu ook dagopvang met aanvullend onderwijs. Zo investeren we ook in de toekomst van deze kinderen en willen we de cirkel van armoede doorbreken.

Ondervoeding

In sommige gebieden in India is er sprake van chronische ondervoeding. Tijdens de coronacrisis was er zelfs soms helemaal geen eten, mede door de lockdowns en lange schoolsluitingen. Het steunt de kinderen enorm in hun ontwikkeling als zij de noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgen. Daarom delen we in sommige dorpen nog steeds maaltijden uit aan deze kinderen. Samen met aanvullend onderwijs. Zo doorbreken we op de lange termijn de cirkel van armoede.

Een maaltijd voor 50 cent

De lokale werkers die verbonden zijn aan onze stichting, helpen graag mee bij het uitdelen van de maaltijden. Dit organiseren we heel eenvoudig: voor 10 euro kunnen we een kind 20 maaltijden geven! Een maaltijd kost dus slechts 50 cent.

Verschil

Op dit moment kunnen we zo’n 400 kinderen helpen. Zolang we merken dat deze kinderen ondervoed zijn en honger hebben, blijven we doorgaan met deze hulp.

Het lijkt iets kleins, maar het maakt in India een enorm verschil!

Help jij mee tegen de honger bij een kind?

Voor 10 euro per maand kunnen wij een kind een maand lang de nodige extra voeding geven.

Blijf op de hoogte!

Dit veld is bedoeld voor validatiedoeleinden en moet niet worden gewijzigd.

Door de coronacrisis had ik geen werk meer en daardoor geen geld om eten te kopen voor mijn kinderen. Ik was heel blij toen ik hoorde van het ‘one meal program’. Drie van mijn kinderen krijgen van maandag tot en met vrijdag een warme maaltijd. Ik ben Oasis heel erg dankbaar voor de hulp!

Neeraj

*Neeraj’s naam is om privacyredenen gefingeerd.